Експертни съвети

Как да се предпазим от интернет измама 

Все повече българи стават жертва на нелоялни търговци в Интернет. Само за една година жалбите са се увеличили с повече от два пъти. Преди няколко месеца Екатерина Ангелова прави поръчка за 1700 лева от известен английски интернет магазин, но получава само част от стоките. Следва няколкомесечна кореспонденция с търговците от сайта.

Прочетете още...

Стока от интернет може да се върне до 7 дни

 Поръчвате си книга по интернет.Заявката ви е изпълнена,но се оказва с разкъсани корици и смачкани страници.Няма нужда да се стараете да я пригладите или залепите.Ваше право е да я върнете без обяснения.

Прочетете още...

Да купиш кола от ЕС - капани, връщане на ДДС и др.


 Kaĸвo дa глeдaмe, ĸaĸви ca ĸaпaнитe и ĸaĸ дa пocyпим пpи измaмa c нoв aвтoмoбил зaĸyпeн oт EC cъвeтвa Beнциcлaв Πeтĸoв - Юpидичecĸи ĸoнcyлтaнт нa Eeвpoпeйcĸия пoтpeбитeлcĸи цeнтъp - Бългapия.

Прочетете още...

Зачестяват случаите на интернет измами в България. Най-често е за лаптопи, бяла и черна техника, дрехи и дори автомобили

Автор: Невена Праматарова, дата: 10.04.2009

Най-много са постъпилите жалбите за случаи с електронна търговия през 2009 в Европейския потребителски център (ЕПЦ) в София. От началото на тази година са регистрирани около 60 такива случая. Това заяви за „Право на отговор” Венцислав Петков от ЕПЦ по време на конференцията „Потребителите в България – активни участници в своята защита”, организирана от центъра на 9 април в София.
На конференцията бяха обсъдени настоящите процеси и прилагането на европейското и национално законодателство в различните сфери на защитата на потребителите. Във форума участваха представители на гражданските организации и на работещите у нас европейски мрежи за защита на потребителските права, както и експерти от Министерство на икономиката и енергетиката и Комисията за защита на потребителите.

Прочетете още...

Баби се жалват в евроцентър от лоши търгаши в странство

Възрастните хора най-често стават жертва, затова трябва да знаят правата си, твърди експертът в Европейския потребителски център Венцислав Петков

Прочетете още...

Кои са българските проблеми в интернет търговията

Най-недоволни сме от самолетните пътувания и нелоялните пратки

Прочетете още...

Бум на жалбите за измами при онлайн пазаруване


Два пъти повече българи се жалват в Европейския потребителски център тази година спрямо предишната, като повече от половината сигнали са за измами при онлайн покупки.

Прочетете още...

Българите стават често онлайн жертви на нелоялни авиокомпании

Българите, които пазаруват през интернет, стават най-често жертви на нелоялни авикомпании, съобщи Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център - България.Авиокомпании отменят или забавят полети, губят багажи и други.

Прочетете още...


Българите се оплакват най-малко от некачествени стоки в ЕС

От родните потребители жалби подават най- често Великобритания, 

Прочете още...


Коли фантоми на промоция в нета


Десетки добросъвестни купувачи са изгорели със суми от 5 до 50 хиляди лева за коли фантоми  интернет.

Прочетете още...

Авиокомпании прецакват български клиенти


 Все повече българи, които пазаруват през интернет, стават жертви на нелоялни авиокомпании. Това заяви Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център - България.

Прочетете още...

Мамят наши фермери с обяви за евтини трактори от чужбина

 София /КРОСС/  Седем български земеделци са станали жертва на обява за продажбата на евтин трактор, която циркулира в европейски сайтове. Това съобщи Венцислав Петков, юридически консултант на Европейския потребителски център – България /ЕПЦ/, предаде репортер на Информационна агенция КРОСС.
Условието за продажба при измамната схема е предварителното получаване на голям аванс – една трета или 50% от общата сума, която варира между 5 и 10 хил. паунда.

Прочетете още...

Анулиран полет на "Малев" и до България


Един от анулираните днес полети на "Малев" беше от София до Будапеща. С него е трябвало да летят 90 души. Толкова са били и хората в обратната посока.

Прочетете още...

Най-много онлайн измамени - от авиокомпании

Пазарувайки по интернет, вие имате правата на всички останали клиенти и съответната годишна гаранция, напомнят адвокати


Пълна компенсация за променена или отменена резервация

 За това, какви са потребителските права на българина в областта на пакетните почивки в разгорещения летен сезон информират от Европейския потребителски център-България (ЕПЦ).

Прочетете още...

Българите в мрежата - къде и как ни лъжат?

 Още по тематаЧетвърти сме в света по качество на интернета България заема четвърто място в света по качество на широколентовия интернет, показват ...Около 40 на сто от българите ползват интернет Около 40 процента от българите ползват интернет, а половината от тях влизат в мрежата, за ...етикети

ИнтернетЕвропейски потребителски център

Прочетете още...

Отмяна на резервацията? Искайте компенсация


1/5 от жалбите до Европейския потребителски център, внесени от българи, са свързани почивното дело, хотелиерството и ресторантьорството

Прочетете още...

 Кои са българските проблеми в интернет търговията

Най-честите жалби, свързани с интернeт пазаруването в България, са свързани със самолетни пътувания и електронна търговия, обяви адвокат Венцислав Петков, който е съветник в Европейския потребителски център – България.

Прочетете още...

Големите капани пред БГ туристите в чужбина

  Сред тях са измамите с наети автомобили зад граница, категоризацията на хотелите и плащането в брой на несъществуващи агенти

Прочетете още...

Българските онлайн клиенти са жертва основно на нелоялни авиокомпании

 Най-честите жалби, свързани с интернeт пазаруването за България, са свързани с транспорт, самолетни пътувания, електронна търговия.

 Прочетете още...

 Българите все по-често се оплакват в ЕС от онлайн измами

Българите успешно конкурират британците по броя на оплакванията в Европейския съюз срещу измами при онлайн пазаруването. Това заявиха вчера от Европейския потребителски център (ЕПЦ). От 213 жалби в центъра, подадени от български граждани, половината са били разрешени в полза на потребителя и за 6 месеца са възстановени около 10 000 евро. 65% от жалбите са свързани с електронна търговия, предимно за купуване на стоки и онлайн резервации на хотели и самолетни билети. Има и 30 жалби от чужденци срещу български търговци.

Няма коментари:

Публикуване на коментар